05 april 2012

Börjar lovet

Praktiken är över och jag måste säga att det var med lite blandade känslor jag en sista gång sade hejdå åt Erkki. Det kommer vara helt underbart skönt med över en vecka lov, men jag har haft det riktigt bra på praktiken.
Förutom att Erkki kan massor (han har jobbat i över 40år, så vore konstigt om han inte kunde) så är han helt genom snäll och omtänksam! En sak som jag flera gånger reagerat på, troligtvis för att jag inte alls är van med det, är att när en finskspråkig klient låg på massagebordet frågade Erkki med jämna mellan rum om jag förstod vad de pratade om. Om jag inte hängde med översatte han sådär snabbt vad samtalet handlade om. Tänk, att det finns folk som tar sig tid att översätta! Sånt blir man glad i magen av!

Jay kom över med sin sax-väska och friserade både mig och hjärtat idag. Så skönt med lite kortare och mycket tunnare hår! Så kom två av hjärtats bröder samt den enas fru och tvillingpojkar. Gosh, så mycket ljud dom små liven kan ha.

Mitt huvud och min nacke värker. Det känns som om jag har feber men har som vanligt undertemperatur. Jag mår illa och jag tycker sådär lagom synd om mig själv. Bra start på lovet.
Så tänker jag på hur lite jag får jobba dom närmaste veckorna och så tycker jag ännu mer synd om mig själv. Förutom att jag älskar jobbet så behöver jag verkligen pengarna! Att betala två hyror i maj samt köpa inredning till den nya lyan är inte precis vad mitt konto för tillfället gillar.

Avslutar klagomuren och kryper ner under täcket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar