23 september 2012

Jag är fullt medveten om att jag borde sova för att orka med en ny vecka vid förskolan, men plötsligt blev alla bloggar så fruktansvärt intressanta (iaf inbillar jag mig det) så jag bara måste läsa dem (så jag inte måste gå hela vägen från vardagsrummet till sängen.

När man gör något för andra gången i rad är det väl en tradition. För mig är det nu en tradition att komma hem med två par nya byxor från Kokkola. Denna gång blev det ett par senapsgula och ett par röda.

Idag har jag för första gången i mitt liv varit domarsekreterare på en dressyrtävling. Skulle det inte varit för att allt jag skulle skriva gick på finska skulle det inte varit så svårt. Nu var det näst intill ångestframkallande svårt. Men jag klarade det någorlunda, tror jag, och jag överlevde.

Ska bara läsa bloggar en liten stund till innan jag kryper ner under täcket i hopp om att
1. Somna snabbt och inte vakna när hjärtat kommer hem från Valkeakoski.
2. Huligankatterna inte leker så mycket att jag vaknar.
3. Huligankatterna inte leker med mina fingrar, tår, mitt hår eller min näsa inatt. Mitt lakan är fullt av blodfläckar från tidigare nätters lek.

2 kommentarer:

  1. "Mitt lakan är fullt av blodfläckar från tidigare nätters lek."... Eheheheh :D

    SvaraRadera
  2. Haha. Ja visst att nån, på ett eller annat sätt, sku kommenter de. ;D

    SvaraRadera