02 oktober 2012

Svält

Ni vet - jobba sex dagar i veckan, 7 skift i veckan, sova lite när man hinner, dansa lite, försöka hinna umgås med hjärtat, se till att kisseungarna inte river lägenheten och försöka att inte dra på sig den förkylning som kommer krypande. Men jag klagar inte, jag trivs helt bra med tillvaron nu just!

Det värsta nu just är inte det att jag jobbar mycket, att det är rätt psykiskt tungt på jobbet, att jag sover för lite, att jag har ont i nacken, att ständigt är dammigt i lägenhet vår eller att katterna sprider runt kattsand över allt och klöser sönder sofforna, det värsta är att jag ska på blodprov imorgon på morgonen och nu inte får äta mat på 12h. Bara för att jag vet om att jag inte får äta något kommer jag troligtvis vakna upp vrålhungrig mitt i natten, få ångest och dö.

Nåja, nu ska jag bänka mig i soffan, skratta åt unga och bortskämda ungar innan jag kryper ner i sängen i hopp om att inte svälta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar