18 januari 2013

Morgondagens träningskrapula

Drog en halv dansträning för en grupp, inte min egen, ikväll, kom hem lagom uppvärmd och bestämde mig för att nu jäklar ska här tränas. Knuffade undan vardagsrumsbordet, lade på musik, lade en handduk på golvet and here we go. Kände mig supernöjd som faktiskt tränade helt på egenhand, men när jag, efter en halvtimmes intensiv muskelträning, låg på golvet som en klubbad säl med varje muskel skakande och värkande kände jag mig mest dum som plågat mig själv, strax efter svämmades jag dock över av duktighetskänslor och endorfiner. Duktighetskänslan höll inte i sig så länge utan efterföljdes av ångesten över vilken jäkla träningsvärk jag kommer ha imorgon.

Stretchade i evigheter, kände hur, speciellt benmusklerna, värkte av ansträngning men kände mig ändå lite nöjd. Träningsvärken skvallrar ju ändå om att man gjort något, trots att man knappt kommer upp ur sängen eller fot om fot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar