01 januari 2013

Ni vet, nytt år, nya möjligheter och allt vad som ska sägas

I år igen, nej i fjol menar jag, fick jag vara med på en skoljulfest. Till och med en lågstadiejulfest. Barn i olika åldrar som med varierande framgång sjöng olika julsånger, luciaprogram, jultablå och allsång. Lite julstämning fick jag i alla fall!

Sista julklappsstressen kom och fredagen före jul packade jag, hjärtat och Kaitfors in oss i bilen och gav vårt sista julklappshopp åt Kokkola. Lyckades helt okej.

När den 24de kom hade jag ingen julstämning alls men gjorde som de senaste åren och tog mig till stallet med mamma, sadlade Fiona och red en bit i skogen. Vackert så. Sen blev det julgröt vid Enbackas, julmiddag och julklappsöppning hos mor och far, ljuständning på gravar, julklappsöppning hos Enbackas och så ett varv till till mor och far. Rätt mycket åkande av och ann.
Avslutade julen med ett besök till Netti. Rätt många där.
Jobbade på juldagen i år igen. En av två dagar under året när man förbereder sig på det värsta, gick helt okej ändå och dessutom hade jag mitt tre-dagars-lov efteråt.

Lovet gick ut på att läsa julklappsbok, sitta i soffan, rida, sitta i soffan, spela trivial pursuit, vara vaken länge på kvällen och sova länge på dagen, åka pulka med Milena och Tove och så avslutades lovet med ett par drinkar vid hotellet med Jessica.

Det nya året firades in med jobb. Vi i baren skålade med varsitt skumpaglas strax efter 12slaget (vi var upptagna med att kränga öl precis vid nyårsskiftet) och sen var det bara att fortsätta jobba.

Inga nyårslöften är givna och inga storverk är planerade, ändå känns det som om 2013 blir ett bra år, ni vet nytt år, nya möjligheter och så vidare!
Ledig dag idag och sen får jag fortsätta en månad till vid förskolan. Lite har jag nog saknat dom rara barnen.

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar