12 maj 2013

Kalas

Två veckor i rad med en ledig dag mitt i veckan. Första maj och Kristi himmelsfärdsdag. Lediga dagar klagar jag inte över, men kunde dom inte komma i rad så mitt huvud inte skulle bli så förvirrat. Vikovill!
Har blivit flera olika fester den senaste tiden. Överraskningsfest med Let's dance tema för en nybliven 50-åring, JKGs traditionella vårfest och Jessica och Rickis förlovningfest. Den första var med Lagmanskollegorna, det bjöds på supergod mat, program som var så roligt så tårarna sprutade och trevligt sällskap. JKGs vårfest var bra. Som alltid. Jag uppträdde i två program som båda gick helt okej, mina danstjejer var inte många men duktiga och så var alla söta barn och truppgymnasterna dom bästa. Förlovningsfesten hann jag och V inte vara så länge på eftersom att jobbet kallade, men en sväng till Socklot blev det iaf.

Eftersom vi var lediga i torsdags hoppade jag, på onsdagen, i bilen och styrde mot Vasa. Myskväll med mjukisbyxor, film, vin, godis och en massa skvaller med Milena och så övernattning stod på programmet. Mera sånt!

Idag är det morsdag och alla mammor, mormödrar och farmödrar där ute firas. Lyckliga jag som i alla fall har två av dem kvar.
Så är det också Jaromatch idag. Eftersom vädret, hittills, är strålande och Janica vill se en fotbollsmatch så länge hon bor i Jakobstad så är det det som står på programmet senare idag. Efter morsdagsmat, morsdagskaka, morsdagskaffe och allt vad det kan tänkas bjuda på idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar