26 maj 2013

Sommardagar

Mängden snor jag fått ur mig de senaste två veckorna skvallrar helt klart om att vårkläderna plockades fram lite för tidigt. Den senaste veckan kan man dock inte säga något om att vädret skulle varit för kallt för vårkläder. Sommardagar när de är som bäst, är vad vi har fått njuta av!
Helt otroligt vad varmt och skönt det varit!
Under jobbdagen har jag odlat på bondbrännan när vi varit ute och när jag kommit hem har jag cyklat till mamma och pappas balkong för att pressa fram en ordentlig bränna.

Ingen vår tidigare har jag varit så trött som denna. Vårtrötthet hade jag inte ens hört talas om och när jag hörde talas om det tyckte jag det lät jättetöntigt. Bli trött på våren när det blir ljust och härligt, vad är det för sätt? Hur som haver var det väl det jag led av. Nu är jag piggare. För pigg, i alla fall på nätterna. Ingen vår tidigare har jag påverkats så mycket av ljuset på kvällarna. Jag har ingen aning om vad klockan är och går jämt och lägger mig alldeles för sent. Jag är i alla fall piggare och det är huvudsaken.

En ynka vecka kvar i förskolan. Fast jag en tid inte trodde det så kommer jag nog sakna dom rara barnen. Har varit ett superbra år! Tänk vilken tur jag hade som fick det här vikariatet, att jag under ett helt år fått följa med och se hur mycket barn utvecklas under ett år. Jag har lärt mig mycket och förhoppningsvis har barnen lärt sig åtminstone lite.
Efter några dagars ledigt kommer jag fortsätta sommaren på Pavis, liksom förra sommaren. Vad som händer i höst får tiden utvisa.

I morgon är det vårfest, trots att det är en vecka kvar. Barnen kommer dansa en koreografi som jag har gjort. Dom är jätteduktiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar