15 september 2013

Inte så dumt det här med arbetslöshet

Egentligen så finns blogginspirationen, det är bara det att tiden och orken inte riktigt finns. Nästan varje dag tänker jag på något jag ska skriva i bloggen men när det kommer till kritan så plockar jag aldrig fram datorn för att plita ner det. Att kolla alla viktiga saker, som facebook, instagram och mejlt till exempel, kan man göra via telefonen men att blogga känns så petigt så det väljer jag datorn till.

Tisdagslyxen börjar vara länge sen. Jag hade stora planer på att skriva nått vettigt om Jakobsdagar veckan, nått skoj om den jättelediga veckan efteråt, nått spännande om dagarna i New York, något roligt om tiden i Denver och om hur vardagen nu just består av arbetslöshet kantad med en hel del jobb, dans och ridning.

Sen vi kom hem från USA och min tid som arbetslös (förutom helgjobb) startade  har jag bara haft tre dagar ledigt. Behovet av någon som kan vikariera är enormt och flera dagar skulle jag ha varit både dubbel- och trippelbokad om dagisarna/förskolorna fått välja själva.
Det positiva med att vara arbetslös och bara haka på olika vikariat är att man är fri att hitta på något några dagar och om någon ringer och vill ha en att jobba säger man bara att man är upptagen utan att man måste ge desto mer förklaringar.
Idag tänker jag hoppa på tåget mot Åbo, på tisdag morgon vidare mot Helsingfors och på tisdagkväll kommer jag hem igen. Hej bror i Åbo! Hej kusin (plus familj) i Pargas! Hej utställning med Maria i Helsingfors! Hej några dagar alldeles jätteledig!

Äntligen något nytt i bloggen. Känns riktigt skoj att skriva nått. Hoppas det håller i sig!

1 kommentar:

  1. Jag hoppas också det håller i sig! Ha så kul i Åbo/Helsingfors/Pargas! :)

    SvaraRadera