19 september 2013

En resa söderut och ett nymålat vardagsrum

Jag har troligtvis sagt det tusen gånger förr, och tänkt det ännu fler gånger, men ack så mycket jag tycker om Åbo. Jag blir alldeles lycklig så fort jag hoppar av tåget och traskar gatorna fram till brors lägenhet. I söndags hann jag dock inte njuta så mycket utan det blev en ordentlig powerwalk så att jag skulle hinna dumpa väskan innan vi skulle traska ner mot ån för att titta på fyrverkerierna som avslutade Åbodagen.
När man är i Åbo får man luncha och kaffa med Lina vilket ju inte är fy skam, dessutom får man bussa ut till Pargas för att hälsa på kusin med familj. Lucas var som vanligt blyg de första fyrtiofem minuterna och kröp omkring och lekte lejon medan det i lillasyster Freja var full fjong hela tiden.

Tågade iväg till Dickursby knappt-vaknat-tidigt på tisdag morgon för att titta på kroppsdelar på utställningen Body Worlds på Heureka. Hurra för att jag fick medlurat Maria, hurra för en superintressant utställning och hurra för middag och lite trask i Helsingtors innan tågresan hem.

Att börja en dag med ett massageutbyte och fortsätta med att i 5H grundmåla och måla ett vardagsrum (inte vårt) gör en trött. Har redan somnat i soffan under serietittande med hjärtat. Nu idol, om jag hålls vaken, och sen John Blund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar