19 juli 2014

Sommar, sommar och sol. 2014.

Jag får väl spö om jag säger att sommaren är slut, men lite så känns det även om jag har ett äventyr framför mej ännu i sommar. Sommaren har gått i ett huj, men när jag riktigt tänker efter har jag hunnit med en hel del.

Sommaren började med några ledig dagar och sen tre ynka lunchskift vid Pavis. När inget mer erbjöds där var jag inte sen med att tacka ja när jag blev erbjuden ett dagisvikariat som visade sig vara tre veckor långt.
Midsommaren firades traditionsenligt i Fäboda med den allra bästa släkten, god mat, mete för dom yngsta och självklart hot shots på seino. Påpälsade med, näst intill, full eskimoutrusning, klarade vi oss galant utan att frysa rövarna av oss trots att det var kallaste midsommaren i mannaminne. Plusset är ju i alla fall att myggorna inte hittade fram till oss!

Nångång strax före midsommaren fick jag sorgebeskedet att favorithästen Fiona inte längre finns. Jag förstod inte riktigt att det var sant och fortsatte med att försöka somna. När tankarna fått snurra fritt en timme eller så och tårarna började rinna var det bara att gå upp en stund. Halvt hyperventilerande med tårarna forsandes satt jag, en god stund, ihopkrypen oförmögen att göra något annat innan jag kände att det var dags för ett nytt försök att fånga John Blund. Fortfarande känns det tungt att tänka på henne, men det finns ju tyvärr inget att göra. Hon har det bra nu, inga mer dagar med sjuka ben.

En vecka efter midsommaren åkte jag och 17 andra glada JKGare till Riccione, Italien och Festival del Sole. Vi fyllde på skratt- och minneskontot rejält, samtidigt som vi fyllde magen med god mat, gelato och glädje. Solen strålade från klarblå himmel varje dag, scenen vi uppträdde på var fantastiskt placerad på stranden med det ljumma vattnet i Adriatiska havet som backdrop och med hjälp av vår italienskatalande medrecenär Ninni kom vi oss att besöka San Marino, få gratis Limoncello på restaurang och få till-dealat oss väskor för ett lagom lågt pris.

När vi åkte hem från Italien tog vi solen och värmen med oss och jag började min hemmavistelse med vår nya tradition Sommarsitz i Fäboda. Underbart! Släkten Westerlund-Snellman, solnedgång i Fäboda och så god mat och dryck på det. Jag behöver inget mer.

Två veckor med fyra jobbdagar och två jobbnätter fortsatte jag med (sista jobbnatten inatt) och sedan har jag tre dagar ledigt innan, woop woop, jag åker iväg till USA.
Första stoppet blir i Tucson, AZ, för att vara med på UWP reunion. Ååh, det ska bli så roligt! När jag tillbringat 4 dagar på hotell i Tucson, var de förövrigt förutspår 42 grader varmt, bär det av till Denver i två veckor. Hjärtat kommer också till Denver. Har väl blivit lite tradition med en semester dit i slutet av sommaren.
Att reunion råkar infalla samtidigt som det är Jakobs Dagar stör mig inte det minsta. Riktigt skönt att inte ha ett enda jobbskift under stress-veckan att fundera över.

Jag har tre saker som jag har med bläck på min to do-list i Denver(området) och en med blyerts
- Äta en Ultimate Cheeseburger vid Woodys' i Golden.
- Ströva runt i gågatans alla små butiker i Boulder.
- Cruisa runt i bergen med vår hyrda bil.
- Hoppa fallskärm.

Dagen efter att vi kommit hem igen så börjar nästa jobb. Eftistant på Lagmans eftis. Det är med glädje i magen jag påbörjar nästa termin!
Det tråkiga med att komma hem (förutom det faktum att semestern är slut) är att vi måste påbörja lägenhetssökande. Vi måste flytta ut ur vår underbara lägenhet och det var verkligen med sorg i magen som jag fick besked i morse. Men, man ska ju alltid försöka hitta något positivt och det är ju att det nångång i höst blir en ny inflyttningsfest!

Detta var min sommar. So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar