16 februari 2015

Halvårs uppdatering

Ett halvt år sen sist. Ett halvt år? Med tanke på hur ofta jag tänker att jag borde och att jag vill blogga så är ett halvt år en hel jävla evighet.

Jaha, kort sen sist då? Sist var jag och hjärtat påväg på USA-resa.
Resan kom och gick. UWP-reunion i Tucson var fantastisk. Det var så mycket glädje, skratt, dans, härliga samtal, minnen som kom upp, solbad, poolbad, god mat och vänskap att jag blir alldeles varm i magen bara av att tänka på det.
Vidare från Tucson till Denver var det var minst lika mycket glädje, skratt, vänskap och härliga samtal men också road trip, shopping, Denver Aquarium, världens godaste hamburgare och tamtadaa: sky diving! Att slänga sig ut ur ett flygplan för att sedan falla fritt innan fallskärmen spänns ut är bland det häftigaste jag någon sin gjort och något jag när som helst skulle göra om!

Dagen efter hemkomsten började höstterminen och för min del eftermiddagsvården vid Lagmans. Sådär lagom jetlagad tog jag mig igenom första veckan och sen gick det snabbt. Höstterminen kom och gick. Årets barngrupp är fantastisk och dom ger så otroligt mycket!

I slutet av oktober hamnade jag och hjärtat att flytta ut ur vår hyreslägenhet eftersom hyresvärden skulle flytta in tillbaka. Vi sökte med ljus och lykta efter en lägenhet att köpa men trots MÅNGA visningar var det ingen lägenhet som föll oss i smaken. Istället flyttade vi in i min kära mormors lägenhet som ändå stod tom. Och vilken tur att vi aldrig köpte någon av de lägenheter som vi var lite halvnöjda med eftersom vi sedan hittade den perfekta lägenheten. Radhus blev det trots att vi trodde att vi skulle bo alldeles i centrum. Tänk så fel man kan ha.

Julen kom och gick och jag hann t.om. ha lite ledigt trots jobb både på eftis och vid hotellet.
Vårterminen satte igång, vi fick nycklarna till nya lägenheten, vi fixade om två väggar (hjärtats bror spikade upp en superfin inredningspanel i vardagsrummet och föräldrarskapet tapetserade en världskarta i arbetsrummet), JKGs årliga dansteater (Mästerkatten i stövlarna iår) är förbi och sportlovet står inför dörren så fort den här veckan är över. Ja, det är väl där vi är nu just.

Bara en liten detalj som ändrade på så mycket denna vårtermin.
Så gott som allt färdigfixat i nya lägenheten, vi har just kommit hem från jobbet den tredje dagen som vi bor där, vi lägger bastun på uppvärmning, vi torkar samtidigt en madrass i bastun, vi värmer upp mat åt oss, en av katterna blir hysterisk och krafsar på badrumsdörren som en galning, hjärtat kikar in i badrummet och ropar "De brinner!".
Hjärtat ringer brandkåren, jag slänger in en brandfilt i bastun och sprutar sedan in vatten med duschen tills elden slocknat, jag andas in en massa giftigt brandrök, hostar som en galning och får stanna en hel natt vid Vasa Centralsjukhus för kontroll. Ännu två veckor efteråt hostar jag massor och är hes så gott som hela tiden.
Börjar bli lite jobbigt. Börjar bli jobbigt att inte kunna prata som folk igen, börjar bli jobbigt att inte orka träna, börjar bli jobbigt att hosta. Känns inte helt okej att missa träning efter träning, känns som om sommarens gymnaestrada närmar sig med stormsteg och programmet jag anmält mig till är inte det lättaste. Arma rök!

Dessutom är det rätt synd om våra älskade katter nu just. Eftersom att jag och hjärtat bor hos mor och far så måste katterna bo ensamma i mormors lägenhet. Hälsar på dem några timmar om dan men varje gång jag åker från dem så skär det i hjärtat. Snart, snart ska vi flytta tillbaka till lägenheten vår. Bastun är under konstruktion och förhoppningsvis är den klar allra senast i övermorgon. Och om man ska se nått positivt i kråksången så är det ju att vi får en riktigt snygg bastu.

Det om det.
Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar