06 juli 2015

Villaliv

De senaste dagarna har jag njutit nästan oförskämt mycket. Jag har semestrat riktigt som man ska och detta tillsammans med hjärtat som tog sig lite tid att vara ledig.

I onsdags packade vi oss själva samt katterna i bilen och styrde kosan mot Ådön och så vidare med båt till Mässkär. Efter ett dygn på mässkär med hjärtats familj, god mat, sol, spel och sagoläsning (Historien om Någon kan jag numera så gott som utantill efter att ha läst den fyra gånger på rad för klanens minsting) hann vi knappt mellanlanda hemma innan vi böt villalivet där mot villalivet i Fäboda. Och i Fäbod har vi varit till igår, förutom lite små avstickare som en dag på PowerPark (SÅ himla kul. Jag var lycklig som ett barn på julafton, eller på nöjespark, och tiden gick hur snabbt som helst där) en jobbnatt och en underbart fin vigsel mellan Jenna och Tony). Min kära bror hann vi också fira, i lördags var det 30årsfest med god mat och trevligt folk, tyvärr skulle jag jobba och hann inte vara till festens slut.
Syrra och Leia trivdes hur bra som helst i Fäboda och skulle nog gärna ha fortsatt vara utekatter där, men plikten kallade och hjärtat skulle tillbaka i jobb idag.

Idag har jag gjort nada. Och trots att vädret skriker att man borde vara ute så har jag bestämt mig för att inte ha dåligt samvete för min inomhusdag. Jag sov lite mer än klockan runt och efter det har jag skrivit listor på saker som ska göras, handlas, städas och packas. Inte mer än det.
Kanske hinner jag vara ute i solen ännu idag. Kanske. För nu ska jag fortsätta med att göra ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar