30 november 2011

10minuter

Måste bara uttrycka min förvåning över hur folk orkar reta upp sig på småsaker som man ändå inte kan göra något åt.

"vill man ha en bibel går man o köper sig en eller går till kyrkan för att höra Guds ord. De ska ta mig fan inte komma till skolorna o predika, jag bubblar ännu av vrede över detta jäkla bibelbältes hjärntvätt o propaganda. Gubben såg ut och lät som en arma pedofil, delade ut sina alster på vår anatomi-timme. Fy faan!"

Dessa arga ord för att en från gideoniterna kom och snodde ca 10min av våra liv, berättade vad dom gör, att just han hade varit wherever det var för att hjälpa, läste en kort, sisådär 3raders, text (som inte ens var hämtad ur bibeln) och delade ut ett svensk-engelskt NT åt de som ville ha.

Jag kan tycker också att det var lite konstigt att han kom och kanske en aning onödigt, det är ju inte precis så att vi har religion på schemat, men orka bry sig. Varför stressa upp sig och låta hela dagen vara förstör för något som detta? Låt honom komma och berätta sin sak om han så vill. Det är väl bara att stänga av och inte lyssna om man inte vill höra? Ojvoi, tur att man bestämmer själv vad man stressar upp sig över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar