27 november 2011

Tro, hopp och pepparkaka

Att min lägenhet, vid -1 (på utsidan), inte är varmare än 18 grader trots att alla batterier är på full värme tycker jag är lite skrämmande inför kallare tider. Hörde för ett par dagar sen att det inte kommer bli kallt i vinter, bara att hoppas på att det stämmer då.

Från och med imorgon måste jag verkligen gör allt för att hålla mig borta från facebook, bloggar, nättidningar och dylikt. Examensarbetet skriver inte sig själv. Tyvärr. Dock ska jag ta en paus från skrivandet en liten stund och hänga upp tro, hopp och kärlek jag fått låna av Enbackas. Hurra för det! Nu får jag det lite julmysigt på Jeppisvis här i Vörå!

Trivs med att vara tillbaka till Vörå-livet men trivs inte med att återgå till att bara träffa hjärtat på helgerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar