12 december 2012

Speciell men ändå så vanlig

Och så plötsligt fick jag för mig att skriva igen. Om det håller i sig vete fåglarna, det återstår att se.
Eftersom att hela hösten har gått ut på att jobba, sova, äta, vara sjuk, jobba, sova, vara sjuk, jobba osv har bloggandet inte känts så inspirerande.

Så, detta hypade datum, 12.12.12, blev dagen då jag skriver igen. Inte för att jag hinner med något mer än tidigare i höst men jag är iaf inte förkyld längre!

De e snö och vinter och hata mig hur mycket ni vill men jag njuter av det! Julpynten börjar smyga sig fram här i vår lägenhet i samma takt som katterna vinkar ner dem igen. Snart ska även tro, hopp och kärlek pingla i fönstret men jag fasar redan för hur de kommer att se ut efter att Leia och Syrran hängt i dem. Alla tjejerna som studerar här och var börjar komma hemåt och det nalkas en middag med, nästan, hela gänget. Can't wait! Julfesterna vid stadshotellet är i full gång (vilket betyder massa jobb, men man får ju pengar iaf) imoron tågar lucior runt med ljus och stämning och på lördag fyller jag år. Julen närmar sig verkligen!

Nu får ni hata mig igen och jag hoppas verkligen ingen tar illa upp, men, jag måste säga att jag tycker det är lite halvtöntigt att förlova sig eller gifta sig eller liknande på ett datum som dagens datum. Jag menar det speciella datumet är ju kanske inte så speciellt när hur många som helst gör samma sak på samma datum. Dock vill jag påpeka att det säkert finns folk där ute som inte gör det bara för att det ser roligt ut och är lätt att komma i håg, utan faktiskt har en speciell och egen anknytning till dessa "speciella" datum, och då är det en helt annan sak.

Nåja, nu ska jag duscha och sova för att eventuellt orka upp i arla morgonstund, 05:43 när alarmet ringer. Nattinatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar