17 april 2013

Soffsurfare men ingen Sailor

Jag börjar äntligen vara lite piggar och kan kanske sluta klaga över det. Efter en lagom jobbig vecka med sjukdom bland personal är vi nu full styrka och en ny vikarie som kommer fortsätta hela våren. Detta betyder att jag inte behöver ha det tidiga skiftet varje dag fram till sommarlovet utan bara varannan vecka. Halleluja!

För en vecka sedan var jag host åt en couch surfare. Hon kom inte längre bort ifrån än Kristinestad men hon var trevlig, hon sov på vår soffa, hon åkte hem igen.
Min kära mor blev så inspirerad av couch surfing så hon planerar att skapa ett konto för att kunna låna ut ett rum om någon kommer och vill uppleva Jakobstad.. för det vill ju så många.

Snart dansträningar och sen planerar jag att orka en sväng till stades stadshotell var det idag ordnas sitz. Om det inte vore för träningar och framför allt för jobb imorgon hade jag lugnt sitzat själv. Sailor var temat och när jag såg hur fina Elin och Janica var blev jag superavundsjuk och ville också med. Men sånt är livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar