05 april 2013

Tillåter mig vara trött

Igår gick jag in till Hälsoboden och sade att jag är trött. Köpte en ask med naturpiller som kassatanten rekommenderade och så fick jag en liten flaska med nånslags droppar hon hade bakom disken. Kände mig lite speciell och jättetrött när jag fick dropparna, kom hem och insåg att det, under flaskan, stod "GRATIS PROV" och kände mig inte längre sådär jättespeciell.
Idag gick jag till skolhälsovårdaren och sade att jag är trött, hon kollade mitt hb, pratade om vårtrötthet, vårdepression, det är nu först din kropp reagerar på att du jobbade så mycket i december, frågade frågor och sade att jag inte ska ta nån stress över tröttheten utan tillåta mig själv att vara trött och sova mycket.
Jag tillåter mig vara trött och sov nästa 6h efter jobbet. Kan ju inte vara friskt? Nåja, bra med lite extra sömn på kontot inför två jobbnätter plus active expo mässan. Nästa vecka kommer jag vara ännu tröttare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar