10 juni 2013

Lycka och olycka

Några dagar i Stockholm med Elin är godis för själen. Lite shopping, ett teaterbesök, restaurangmiddag, vila och en träff med "syster" Lina gjorde inte resan sämre!
Att tåga till Helsingfors och därifrån båta över till Stockholm är helt okej men gosh vad länge det tar! Speciellt tågresan hem kändes som en evighet och inte blev det bättre av att VR's app placerade oss i lekvagnen med en massa skrikande barn.

Dagen efter hemkomsten blev det att välja nytta före nöje. Solen sken på utsidan och skrek om att jag skulle cykla iväg till mamma och pappas terass för att lapa solsken och d-vitamin men lägenheten härjade om att bli städad och kylskåpet gapade efter mat.
Städningen gick väl relativt smärtfritt. Förstår dock inte hur det kan ta en sån tid att städa en liten lägenhet. Kändes som om jag putsade, torkade, sopade och plockade hur länge som helst och ändå blev jag inte klar innan jag hamnade, tillsammans med hjärtat, att rusa till butiken innan de stängde.
Lastade maten ur kassarna och in i kylskåpet, slog till en flaska med juice som så fint landade på min tå. AJ! Ni vet smärtan när man slår tån i ett bordsben eller dylikt, den smärtan bara att den inte slutade utan fortsatte och fortsatte. Efter en halvtimme av så mycket smärta att jag mådde illa och ville spy ringde jag hvc var de så snällt meddelade att de inte gör något åt en skadad tå sådär på lördagskvällen, dock bestämde de att jag nog ska komma dit för att få ett sjukintyg så jag inte behövde jobba den natten.
Vem hamnar att sjukskriva sig på grund av en tå?
Dom blev "Eventuell, men inte trolig, fraktur. Ät burana om det gör ont. Kom tillbaka för röntgning nästa vecka om det fortfarande gör ont då. Fast även om det är en fraktur gör vi inget åt det, men rekommenderar att du använder en stadig sko."
Jaha, tack så mycket och om du är läkare in i veckorna också kommer jag gärna igen. Snyggo!

Fick iaf träffa Milena på kvällen, käka dajmglass och snacka skit. Som förr i vääde. Vackert så!

Ska göra ett nytt försök att dejta John Blund nu. Lyckades inte senast när jag kröp der under täcket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar