02 februari 2014

Sunday bloody sunday

I torsdags städade jag det sista i lägenheten på Skutnäsgatan. Jag bokstavligen skurade mej ut ur lägenheten samt förbarmade mej en sista gång över trapphuset och svabbade det också.
I fredags fick jag höra att det bor (åtminstone) en råtta i källaren/trapphuset samt lämnade tillbaka nycklarna till vår föredetta hyresvärd. Det känns bra att det kapitlet är avslutat och vi nu kan köra fullt ut på vårt nya.

Efter två jobbnätter är jag lika seg som alltid på söndagar och med magen full med både mat och efterrätt från O'Learys blev jag ännu segare. Detta resulterade i en hel kväll i soffhörnet, stundvis med manligt sällskap både i form av vänner och pojkvän och stundvis med fyrfotat sällskap.

Trots en dag med så lite aktivitet att det nästan är löjligt blir det nog att krypa till kojs. Ny jobbdag imorgon. Och då blir det eftis-tant av mej.
Tjolahopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar