25 februari 2014

Trallallallalledig.

Två veckor till med förkylningarnas värsta förbannelse klängandes fast vid mej kom och gick, en av veckorna slog jag tillbaka med hjälp av pencilin. Två dagar kändes det helt okej men nu idag har jag känt mej snuvig och hostig igen. Så, Herr Förkylning, dra åt skogen!

Jag har varit till Vasa och lekt massör. Eller ja, massör måste jag ju inte leka, det är ju det enda jag faktiskt kan säga att jag är. Roligt var det hur som helst och ett stort tack till Milena som drog mej till hennes jobb för att massera personalen där. Hade dock glömt hur tungt det är att massera flera stycken på raken, men som sagt kul!

Sportlovet är här och sportlov betyder ledig för skol- förskole- och dagisbarn vilket betyder ledigt för vikarierande Nina. Ledigt tackar jag för! Idag var första dagen på ledigheten och en dag utan måsten. Dagen har känts evighets lång, på ett bra sätt. Tänk vilket långt lov jag kommer ha om alla dagar känns som denna! Två och en halv timmes kaffe-dejt med Elin hör definitivt till en av dagens höjdpunkter. Tänk vad skönt att bara kunna sitta, rakt upp och ner, över en kaffe och prata bort flera timmar. Lovely!

Nu ska första hyran för denna lägenhet betalas. Inte så lovely att höra swichet när senaste lönen åker iväg. Men vi (iaf jag) är ju supernöjda med nya lyan så det är väl nog värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar