08 maj 2015

Bara för att alla säkert vill veta

Ni vet när man, längst bak i underklädslådan, hittar en BH man inte använt på jättelänge, funderar varför man inte gjort det (för den är ju hur bra som helst), drar på sig den och resten av kläderna, småspringer (eftersom man är sen som alltid) ut till bilen samtidigt som man inser precis varför BHn låg längst in. Obekvämare fanskap får man söka efter. Varför har man sparat den? Hinna in och kränga av sig alla kläder för att byta BH gör man inte så då får man sitta där på mötet (i mitt fall) och gå resten av jobbdagen med världens mest obekväma BH. Kul. Och är den nu bortkastad? Nej, för nångång så kanske det krisar jättemycket och då kanske man behöver den.
Varför är det så svårt att slänga saker man inte egentligen behöver? Fast alla gånger jag färgar håret hemma så brukar jag faktiskt dra på mig den BHn för att slippa fläcka ner en som jag använder oftare. Så självklart måst denna sparas för att användas, max, enstaka gånger per år.
Så nu vet ni.  Igår hade jag världens mest obekväma BH på mig. Anteckna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar