29 maj 2015

Sol och sommar?

Sommarlov, solen lyser skönt
Sommarlov, gräset är så grönt

Eller hur det nu brukar sjungas dessa tider på året. Dock är det inte mycket i texten som stämmer. Sommarlov har jag inte, åtminstone tre veckor jobb till (men jag klagar inte. Jobb betyder pengar och pengar har det visat sig att man behöver), solen lyste visserligen skönt på förmiddagen men sen rullade tunga regnmoln in istället, gräset har visserligen blivit grönt så där hittar vi lite sanning.

Jag kommer inte delta i morgonens skolavslutning, mest för att jag är lat. Den är inte obligatorisk för mig och jag jobbar natt i natt så det känns inte så lockande att fara dit, även om det är något speciellt i luften på skolavslutningar. Ska ta och andas in lite studentyra på ett studentkalas imorgon istället och sedan servera yra studenter natten lång, det får räcka för i år.

Jag tror och hoppas på att meteorologerna inte ljuger, för om de håller vad de lovar blir det sommarvärme nästa vecka. Alla tummar hålls för att sommaren snart är här på riktigt, förutom några (eller egentligen ganska många) som hålls för att jag ska få fortsätta jobba nästa skolår också.

Hoppla och iväg till nattklubben (jag tror jag glömt hur man jobbar två nätter i rad, evigheter sen sist).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar