13 juni 2011

Hemma igen

Efter en rätt regnig (men tillräckligt solig för att jag brände mig) i Alcùdia är jag hemma i ett molnigt Jakobstad. Två soldagar hann jag med här men det mesta av värmeböljan har jag bara hört talas om.
Med undantag för vädret så var resan bra! Mor och jag njöt av den sol vi fick, vi simmade i Medelhavet, hittade oss en favoritpub, käkade en glass om dagen, drack sangria i kvällssolen (de dagar det var kvällssol) på balkongen, vandrade ovanpå gamla stadsmuren i gamla Alcùdia, åkte med en turistbuss till Palma samt lyssnade på och beskådade ett riktigt ordentligt åskväder.

Jag är en sån som aldrig bränner mig av solen. Lite, lite har jag någongång bränt mig. Dock kletar jag alltid solkräm på mig så det kan ju ha en bidragande orsak till att jag aldrig bränner mig. Som alltid kletade jag mig full med solkräm när jag traskade iväg på strandpromenad i Alcùdia men hjälpte det? Nej! Jag brände hela ryggen och baklåren. En tomat skulle varit avundsjuk på färgen på min rygg. Det sved och brände tillräckligt mycket för att förstöra min nattsömn tre nätter i rad.
Nu äntligen, sisådär en vecka efter bränningen, har min rygg slutat vara röd. Istället har den bestämt sig för att ömsa skinn. Sweet..

Nu är jag iaf hemma hos hjärtat och det är underbart och på torsdag får vi fira ett år tillsammans. Förövrig är det rätt många saker som är bra nu just. Jag har studieplats till hösten, jag går en superintressant ordningsvaktskurs, jag ska igen en gång uppträda i en modeshow på gågatans sommaröppning, jag ska väl troligtvis bo en dryg vecka ute vid Pörkenäs en i sommar igen och ja.. det är bara solen utomhus som fattas nu just.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar