02 juni 2011

Resedags

Antar att jag så småningom borde börja packa, resan mot solen startar om lite mindre än tre timmar. Ska bli riktigt skönt att komma iväg och ligga i solen och göra ingenting. Dock har det lovats nästa lika varmt här som där, vilket såklart är lite bittert, men förhoppningsvis är jag iaf lite brunare än folket på hemmaplan.

Att åka iväg från hjärtat igen känns dock lite småsurt. Kom ju just hem. Dessutom har jag vänner (Elin, känn dig träffad) som jag inte alls sett på flera veckor.
Att ha farmor på sjukhus i Vasa med något i magen som växer med ca 1cm på 4 dagar känns inte heller helt skoj. Speciellt inte när hon är så vänlig och säger "Di ska antagligen operer mig om ett par dar å di sa att de en ordentlit farli operation. Får si sen om ja lever när ni kommer hem".

Nåja. Nu packningsdags och så är det bara att hålla tummarna för att alla som ska leva lever och mår bra när mor och jag kommer hem om en dryg vecka.

So long

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar