23 april 2015

Feber vs. Nina 2 - 0

Känns lite som om det mest är död och elände nu just. I tre dagar jobbade jag allt från 9-10,5h (as in orkade med nada förutom jobbet), drog på mig världens förkylning - igen så nu sitter jag här då, med feber för andra gången på drygt två veckor. Jag som aldrig får feber.
Fast de e klart, ljusglimtar finns ju. Att vädret slog om från att snöa horisontellt till att bli fint vårväder är ju en vinst i sig. Långa fina samtal med vänner är definitivt något som piggar upp även om vi fick varandra att turvis gråta (glädjetårar).

Imorgon kommer jag i alla fall för en stund att förtränga att jag är sjuk och tillsammans med mamma (som också snorar, hostar och har feber) åka för att titta på Natten Är Ännu Ung. Äntligen. Hoppas jag inte är helt slut inför föreställningen. Försöker visserligen undvika febernedsättandemediciner men imorgon blir det nog att knapra lite piller i alla fall.

Nu ska utöva dagens kraftansträngning och flytta mig tillbaka till soffan från sängen. Det är ungefär allt jag orkar med för tillfället, flytta mig fram och till baka mellan sängen och soffan. Fast jag har faktiskt varit på jobb idag. 6:30-8:30 var jag på plats. Ville inte ringa och väcka någon som istället för mig måste stiga upp där vid 6 och stressa till jobbet så jag for själv.

Hejåhå så tar jag täcke och kudde under armen och byter ställe att ligga raklång på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar