06 april 2015

Vänskap är lycka

Jag är så otroligt lyckligt lottad att jag ibland måste le lite för mig själv. Tänk att man kan ha så många fina personer runt sig som jag har.
Har den senaste tiden tänkt rätt mycket på det här.

Tänk att det finns mänskor som man träffar max en gång om året och trots det så kan man fortsätta var man senast slutade, uppdatera varandra lite om det senaste och bara få timme efter timme att gå för att man har så himla roligt tillsammans.
Och tänk att det finns mänskor som man träffar flera gånger i veckan och ändå kan man knappt slita sig och säga hejdå när man borde för man har så himla mycket att prata om.
Så finns det också de som jag träffar flera gånger om året men ändå alldeles för sällan och dessa kan jag prata, skratta och vara mej själv med lika bra som med de jag träffar betydligt oftare.

Sen har jag ju mina underbara släktingar jag inte kan få nog av. Senast nu i påskhelgen fick jag umgås med några av dem och avnjuta helt underbara måltider tre dagar i rad. Långfredag grillad lax, påsklördagen bääbää (lamm) som sig bör och så puupi (hare) på påskdagen. Jag säger bara Omnom!

Trots jobb på påsklördagsnatten känns det som jag haft ett superlångt påsklov. Det tackar jag för och återvänder till verkligheten imorgon. Hurra för fyradagars veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar