12 december 2011

Finskaångest som vanligt

Helgen försvann lika snabbt som dom brukar.
Jobba, rida, sova, dissa examensarbetet, leka med nya datorn, pms:a, angsta över finska, köpa kappsäck och panikpacka. Ja.. det var väl typ det.

När ska jag lära mig finska? Tycker verkligen det är så otroligt jobbigt varje gång det talas finska runt mig eftersom att jag inte har en chans att bidra med något till konversationen. Förstår en del men inte tillräckligt för att ha något att säga och skulle jag ha något att säga så kan jag ändå inte säga det på finska så det spelar ingen större roll.
Finska är det som förstörde hela gymnasie-tiden (och den efteråt), det ämne som gett mig mest ångest av alla, därför är det så jobbigt att "utsättas" för det. Hela mitt misslyckande kastas liksom i ansiktet på mig.

Nu blir det sovdags så jag orkar skriva klart examensarbetet imorgon och i helgen blir det minsann svenska för hela slanten. Stockholm calling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar