11 mars 2012

Bambi på hal is

Bra fredagkväll! Mat vid O'Learys, utång, efterfest och en mindre trevlig promenad hem. Tips från coachen: ska du gå ca. 2km, kl halv6tiden på morgonen, du går bredvid någon alltid går fort och det är glashalt - ha andra skor än högklackat! Vaknade upp på lördagen och värkte i hela kroppen. Dels pga fredagens skoljumppa, dels för att jag fick spänna hela kroppen för att hållas på benen när vi gick hem och dels för att jag inte hölls på benen hela vägen hem utan halkade omkull. Vips så låg Nina på rygg på isen.

Igår hamnade jag i jobb tidigare än planerat. Skulle egentligen bara föra mina grejs till omklädningsrummet men ett "snälla Nina, kan du komma och jobba ren nu. Massa folk där upp!" övertalade mig till att traska ut till Erica som väntade vid O'Learys, säga förlåt och hejdå.
Natten var evighets lång vilket är lite konstigt med tanke på hur mycket folk som var ute.

Söndagar är alltid söndagar och söndagar får mig alltid att vara lite extra bitter. Trött efter jobbet, tillbaka till Vörå, skolvecka på kommande. Urk. Den här veckan får jag dock glädjas över att inkommande helg kommer spenderas i Åbo. Bästaste bror ska firas eftersom att han har sitt diplomarbete godkänt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar