01 mars 2012

Kraschlandning

Mitt sportlov blev inte riktigt som planerat..
Ett av gårdagens sista åk pausades med en ordentlig kraschlandning. Det enda jag vet är att jag flög en bit (hann tänka i luften "Aj, fan va de här kommer ti ta sjukt"), landade på nacken och det nästa jag vet är att jag låg på magen ett par meter ner. Enligt spåren i backen, eller rättare sagt mellanrummen mellan spåren, så flög jag ca. 2m. från det att kanten på snowboarden skar in i snön till att jag första gången slog i backen.

Hur som helst blev jag vinglig, illamående och hade en sjuhelvetes huvud- och nackvärk när vi kom tillbaka till Raitismaja så när en del av gänget åkte till kvällsbacken liftade jag till sjukstugan. Där blev det undersökning, värkmedicin, anti-spymedicin och röntgen. En möjlig spricka på en nackkota visade sig på bilden så för säkerhetsskull skickades jag med ambulans till Rovaniemi. Där blev det mer undersökning och en till röntgen, som tack och lov visade att dom hade fel vid sjukstugan. Drygt 2h taxi tillbaka till Raitismaja då bara. Tack Kela för att ni betalar ca 310€ av min taxiresa!

Idag är jag duktig flicka och sitter inne på ett café istället för att åka. Faaast, efter att vi käkat lunch kan det nog hända att det blir ett åk eller två, bara för sakens skull. Vi ska se hur nacken känns då.

2 kommentarer:

  1. usch Nina, tur att de ändå gick så bra som de gick! kram

    SvaraRadera
  2. Jo, had definitiv tur i oturen!

    SvaraRadera