16 augusti 2010

Resedag

Efter otaliga kramar och "vi ses" så satte jag mig, lite onödigt tidigt, på tåget mot Helsingfors. Slog ihjäl rätt många timmar vid flygfältet i Vanda, hamnade att lägga ut en massa pengar, flög till Riga, spelade Photoplay tills nästa flyg lyfte, flög till Bryssel, träffade Sisa, träffade efter ett par om och men min "värdfamilj" (en studerande som reste med uwp b07), fick en snabb guidad rundtur i Bryssel, väntar nu på mat.
Har en egen lägenhet för mig själv. Min värd bor 3 trappor upp i en exakt likadan, men nyrenoverad lägenhet. Kommer bli lite ensamt, att efter att ha sovit bredvid någon annan nästan hela sommaren, plötsligt sova ensam i en helt okänd lägenhet.

Angstar redan och känner saknad. Hoppas det är bättre imorgon när jag, antagligen, får en hel del att tänka på i och med första riktiga arbetsdagen.

Kommer troligen blogga en del på den gamla uwpbloggen min också, på tumblr.. men det blir antagligen utdrag härifrån, bara så att mor, far och deras päron ska veta lite vad jag har för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar