17 april 2011

2 till 1 år

Ett skrivet prov (det var svårt och troligtvis blir jag underkänd, men de e skit man får ta), en ledig dag men solsken och kaffe med vän, ett lagom tungt träningspass och första simturen sen förkylningen satte igång, ett några timmar dagisjobb, städning hos mormor, några slag med golfklubbor och en ridtur i skogen är väl vad jag hunnit med sedan i tisdags.

Några sanningar
☃ Jag bara älskar tårarna av vindraget när man galopperar riktigt fort.
☃ Alla vänner har flytt staden i helgen.
☃ Ibland är det rätt skönt att spendera en lördagskväll med att käka pannkaka hos mormor och fortsätta kvällen med att titta på körslaget med henne.
☃ Fingerkex är löjligt gott men tyvärr ska man till Sverige om man vill inhandla det.
☃ Dramakomedier är ju bara så sliskiga och jobbiga, fast helt okej lördagsunderhållning när man är sådär lagom trött.
☃ Hjärtat och jag har en till månadersdag och igen en gång är vi på olika ställen. Han är i Uleåborg och jag hemma. Åtminstone 4/10 gånger har vi befunnit oss i olika städer.

Och så var sliskfilmen, 27 Dresses, slut. Den var varken bättre eller sämre än sist. Slutar alla romantiska komedier med en puss?

Nu sovdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar