09 april 2011

Städiver

Och så plötsligt föll städivern över mig. Mattan slängdes ut, sängkläderna åkte ut i samma veva, golvet både damsögs och tvättades, dörren till rummet och skåpdörrarna putsades och rummet vädrades tills det var iskallt. För ett kort ögonblick undrade jag varifrån städivern kom men så kom jag på det - Jag har ett prov som närmar sig.
Varför är allt så mycket roligare än att plugga på prov?

När kvällen närmade sig lade jag, istället för att plugga, ner nästan två timmar på att locka håret. När ska jag inse att det inte är mödan värt eftersom att det ändå är platt efter en timme eller så?

Blev en sväng till O'Learys som firar 1års jubileum i helgen. Missade dock 1€ ölen eftersom att jag tog för god tid på mig med håret. Nåja, bättre lycka nästa gång (ikväll). Betalade t.o.m. in mig till Meloldy eftersom att hjärtat jobbade där - fotografering på gång. Hann dock inte vara där sådär överdrivet länge innan migränhuvudvärken, helt utan förvarning, slog till med all kraft.
Bara att hämta jackan ur narikkan, ta en taxi hem och stupa i säng.

På dagens schema finns bl.a. terrängritt med hästen, finskaläsning och så blir det väl O'Learys ikväll igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar