12 april 2011

Ansökning

Idag har jag sökt in till skolor. Som vanligt i sista minut. Inte långt från bokstavligen i sista minut. Huvudsaken är att jag nu finns med bland sökanden till ett par skolor.
En universitetslinje har jag alltid haft i bakhuvudet men aldrig sökt till, en visste jag inte om att fanns men impulssökte dit, en linje har jag velat fram och tillbaka med och så plötsligt fanns den med på listan i alla fall. Sökte även till en yrkeshögskolelinje.

Egentligen vet jag inte om jag vill börja studera något av det jag sökt till utan en helt annan linje, den jag ska söka till om en månad. Ansökningstiden till den går inte ut förrän 5 maj så jag har gått om tid att bli sen.

Men för att över huvudtaget ha rätt till en studieplats måste jag ju få papper från gymnasiet och för att få det måste jag klara finskan och för att klara finskan så måste jag fortsätta plugga nu. Dock tror jag nog att omtagningen kommer att utnyttjas..

Har pluggat ord efter ord efter ord och börjar ha kläm på en hel del av dem, dock inte på meningar eller grammatiken. Hjärtats mor kom just med en skål glass åt mig "du måst ju få lite lön för att du e så dukti å läser".

Nu kommer hjärtat hem och ska säkert sätta sig framför datorn.
Mera pluggande för mig alltså.

1 kommentar:

  1. Ha! När jag idag fick reda på att ansökningstiden har gått ut så började jag precis fundera ifall du hade sökt någonstans. Men nu fick jag ju reda på det.

    SvaraRadera