07 september 2011

Muffins och reflexväst

Jag borde lära mig att inte sova på dagarna så jag somnar på kvällarna istället. Och får jag för mig att sova på dagen iaf så borde jag lära mig att stiga upp när alarmet ringer.

Bakade riktigt goda chokladmuffins idag. Dock var ugnen min lite bättre än jag trodde så de blev inte riktigt så kladdiga som jag ville ha dom. Men att hacka vitchoklad och röra ner det i smeten var en höjdare jag inte hade provat förr. Mera sånt!

Kände mig trött, mätt och fet efter att ha smällt in lite för många muffins så jag släpade mig ut på en promenad i höstblåst, mörker och duggregn.
Det var riktigt mörkt på vissa ställen. Gatlyktor finns men de är inte igång.
När jag lyssnandes på musik traskade fram längs en extra mörk gata fick jag världens fiilis och istället för att gå började jag dansa fram.

När hjärtat var hit hade han, på beställning av mig, med sig en reflexväst. Den är definitivt inte snygg men jag är tillräckligt gammal för att för det första konstatera att jag hellre drar på mig den än blir överkörd och för det andra tillräckligt gammal för att inte bry mig i vad andra tycker.
Tack och lov är den iaf grå med reflex istället för illgul vilket gör den lite snyggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar