30 januari 2012

Studieliv. På riktigt.

Varje gång när jag bussar från brors lägenhet mot tågstationen känner jag en gnutta vemod. Jag vill inte lämna Åbo. Trivs så sjukt bra där!

En tanke lämnade hos mig efter helgen. Var någon som sade (när det kom på tal): "Fy fan vad tråkigt att studera i sin bardomsstad. Att flytta hemifrån och få leva studieliv i en annan stad är något alla borde göra, man har chans att utvecklas, växa samtidigt som man har jäkligt skoj."
Jaha, och jag då. Jag vill också leva studieliv. På riktigt. Studieliv med bara ett par föreläsningar om dan, sitzer, kompisar och en massa skoj. Jag bor i Vörå/Jeppis med mor och far. Det suger.

Idag kickades en tre veckor lång praktikperiod igång. Tror det blir tre bra veckor. Känns riktigt bra att vara på skolan och handledaren vår är awesome! Kommer bli långa tunga dagar, men det är väl att bita ihop och försöka ta sig igenom dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar