03 maj 2012

Lägenheter

Jag är tillbaka i skolan och tiden går snabbare än någonsin!
Onsdag - Kort dag med praktik, JKG-vårfest och så blev det jobb. Vi hade väl hela 10 kunder, men kvällen var skoj ändå! Hoppade runt till Dr. Bombays Calcutta, putsade bardiskar och räknade flaskor och allt detta med hjärtat.
Idag har också varit en kort praktikdag. Denna dagen fortsatte till Vörå-lägenheten för städning. Förutom en hamburgarpaus och en näsblodspaus har jag hela dagen/kvällen plockat ihop saker, fyllt flyttlådor med, framför allt, köksgrejs, torkat skåp och lådor. Ska plocka ihop några få saker ännu innan jag kryper ner i sängen en sista gång.
Blir en snabb vända hit till lägenheten imorgon efter praktiken för att hämta mat som ska med till Jeppis och så kommer jag inte hit förrän om nån vecka när det blir att packa ihop sängen, hyllan och köksbordet för att sedan sista gången stänga dörren hit!

Liiiite vemodigt är det nog, har trots allt trivts riktigt bra här i min inte allt för välplanerade eller fräscha lägenhet men att välja mellan denna lägenheten och lägenheten i stan med hjärtat är nog inte svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar