14 juni 2012

Beslutet

Vid ett, troligtvis rätt svagt ögonblick, just före jag stack iväg mot Melody ikväll bestämde jag mig för att "de e sommar int behöver ja nån jacka". Finska sommarnätter är (oftast) kalla! Med tanke på att jag varit mer eller mindre utan röst sedan i fredags, min näsa rinner och jag hostar kanske det inte var det bästa beslutet jag tagit på senaste tiden. Beslutet ledde till att jag hostade som en idiot pinsamt länge och kunde varken beställa något eller prata med någon. Till sist fick jag fram ett "Hej" åt Jessica och ett "vatten!" åt hjärtat som stod i baren.

Märks nog att jag inte är i skick. Tre och en halv timme jobb vid Pavis (som mest innebar att titta på och plocka undan tallrikar och glas) gjorde mig helt slut och att sedan försöka dansa lite kvällen till ära gick knapp. Efter två låtar var det bara att tacka för mig, dricka lite mer vatten och så ut i kölden för att cykla hem.

Nu är det dock sovdags. Imorgon får jag domen om vad röntgenbilderna från helvetestunneln sa.
Kanske skulle jag somna på soffan så får hjärtat väcka mig när han kommer hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar