03 juni 2012

Studenter

De senaste 20h, sen jag klev upp alltså, har varit fyllda med blandade känslor.
Enorm lycka och stolthet över att hjärtat fick sin vita mössa, samtidigt som de nog alltid kommer kännas lite jobbigt och bittert över att jag aldrig fått den.
Stor irritation och ångest över att hamna jobba ikväll, samtidigt som jag ju verkligen gillar att jobba när det är mycket på gång.
Och som nu, egentligen är jag helt slutkörd och genom trött, ändå pigg och upp i varv.

Vanligtvis så jobbar jag mer än gärna, jag hoppar in med kort varsel och jag frågar efter mer jobb, men idag ville jag inte jobba. Jag ville vara på andra sidan bardisken för att fira hjärtats och alla andras stundetframgångar.
Det kändes som om tiden stod stilla och kvällen verkade aldrig ta slut. Jag sålde drink efter drink efter drink, ropade åt kunder som inte kunde uppföra sig, sålde lite mer men klockan orkade just och just genom följande kurva. 

Tycker lite synd om en del kunder idag. Lite fel ordval eller uppförande och hornen växte genast i pannan på mig och jag blev ilsken och amper. 

Kund - Jag ha vänta i tuuusen år.
Jag - Ignorerar och fortsätter servera en annan kund.
Kund - Bruude, höödu bruuude *vevar med armarna*
Jag (med sådär lagom amper röst) Du vet väl om att du bara gör mig leid när du håller på sådär å de går int nå snabbare. Lagar du oss i barn riktit leid får du int nå alls. Get it? Va ska du ha?

Kund - Men alltså vafför tar int du mej nu? Int kan du ju göra sådär å hopp dit mittiallt!
Jag - (Amper) Jag betjänar vem ja vill och nu just följer ja ett visst mönster.
Kund - Jå, men kunna du int bara hopp ett steg bakåt å ta mig före?
Jag - (Ännu mer amper) Tycker du ja kommer ti din arbetsplats o kritiserar hu du jobbar?

Sen är ju frågan varför vit mössa = stupfull, härja, bete sig som svin?
Jag vet att jag drar alla över en kam, många kan skärpa sig, men iaf. Dessutom så finns de många som tydligen anser vita mössor (dock inte på mig) = Jag beter mig hur jag vill!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar