29 juni 2012

Dance like nobody's watching

Midsommaren kom och gick. Fint väder, knytkalasbord med massa mat, släkt och vänner i Fäboda, mer mat och hjärtats familj på Mässkär, fjorttisfest och tjejer med för lite kläder, takklättring, cykelfärd, annan hemma fest och så en hel del alkohol.

Det är läskigt att jobba i en restaurang när det serveras À la carte, plötsligt blir jag lite folkskygg och tror att jag ska göra en massa fel. Tacka vet jag bartenderjobb när man har en bardisk mellan sig och kunden och man behöver inte komma ihåg vilken efterrätt vem ska ha vid ett bord med tjugo personer, inte heller behöver man kunna något om stekgrader, konstiga viner eller om kaffe ingår i räkbuffén.
Nåja, snart lär jag mig väl.
Luchen vid Pavis är skoj och rätt lätt. Man tar betalt, plockar disk och fyller på med mat i buffén. Lagom IQ-befriat för mig.

När jag inte jobbar sover jag och där emellan försöker jag att hinna träffa vänner. 

Från och med måndag ska jag dansa igen. Evigheter sedan jag dansat sådär på riktigt. Hänger på Inxis Jakobs dagar-dansgrupp. Är nästan lite nervös. Dels för att det, som sagt, är evigheter sedan jag dansat och dels för att jag egentligen aldrig dansat den dansstilen. Well, jag vill dansa och jag behöver definitivt inspiration tills jag själv ska börja koreografera.

Och för övrigt kan jag inte sluta tänka på Denver. Vill resa nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar