24 juli 2010

Elände och ljusglimt

Vissa dagar är bättre än andra, igår var det definitivt en annan dag. Igår skulle jag helst suttit i ett hörn och gråtit eller blivit omkramad hela dagen. Hela dagen fylldes av smågräl, missförstånd och saker jag tog illa upp av. Eftersom att dagen var uslig från början så tog jag illa upp av det mesta.
Självklart fanns det bra saker igår också den största ljuskällan var nog U2 mässan igår. SÅ BRA! C var helt sjukt snygg i sin svarta klänning och sitt mörka smink och så sjunger hon ju helt underbart!

Vaknade onödigt tidigt idag, låg vaken i evigheter, somnade om och vaknade någon minut senare av att V fick textmeddelande. Bestämde mig för att jag inte orkade ligga kvar i sängen och stirra i taket så jag steg upp och drischa i sisådär två timmar tills V vaknade.

Bara mor och bror kommer hem från stan ska jag baka en massa chokladmuffins till brors kalas ikväll. Hoppas solen hålls framme hela kvällen! Sångpapper är printade, bålen ska blandas, borde ut plockas, maten serveras och så är festen redo att börja. Hoppas kvällen blir så bra som jag vill att den ska bli.

1 kommentar: