22 juli 2010

Småstaden lever

Trots att jag anser att Jakobsdagar är en aning överskattat kan jag inte låta bli att njuta av att småstaden äntligen vaknat till liv. Jag älskar att det är mänskor överallt, dom flesta är glada och trevliga och det händer lite grejs runt om i staden.
Likväl så stör jag mig lite på det hela. Jag menar, ta till exempel, idag, en helt vanlig onsdag, men bara för att det är Jakobsdagar är det fullt på alla krogar och gågatan fylls med folk. Varför är det inte så varje onsdag? Egentligen händer det ju inget speciellt på Jakobsdagars onsdagkväll men bara för att det är Jakobsdagar är alla ute.
Jag gillar verkligen att det är mycket folk ute så missförstå mig inte. Tycker bara det är lite konstigt att alla kommer sig för att krypa upp ur sina hål bara för att veckan heter Jakobsdagar. Mänskor förstå att det är sommar och helt okej att sitta på en uteservering en vardagskväll en vanlig vecka också! Man behöver ju faktiskt inte dricka alkohol om man typ är påväg till jobbet nästa dag. Drick en Pepsi och njut av sommarkvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar