26 februari 2011

Dagendåalltsattiett

Idag har jag mest flängt på hit och dit men det har ändå varit en helt bra dag.
Började dagen med att glömma mitt kaffe hemma när jag åkte iväg mot Bennäs och finskaprovet. Suck. Trött var jag men kämpade mig igenom alla uppgifterna. En sak jag i alla fall är bra på är att hittade på egna ord och böjningsformer. Läraren kommer säkert få sig ett gott skratt när han rättar mitt prov.

Efter provet körde jag hem för att grabba tag i ytterbyxorna och vandringsskorna och så vidare till dagiset. Tack och lov rätt lugn dag där. Efter bara 3-4h sömn och ett prov har man inte lust med att umgås med allt för många skrikiga ungar.
Väl hemma från dagis vände jag mer eller mindre i dörren och traskade till en högstadiekompis som tydligen bor på samma gata som jag. Har inte träffat henne på sisådär 4år men det kändes som igår. Fantastiskt roligt var det!
Hann vara hos henne i en dryg timme innan det var middagsdags hemma och så iväg för att gratta fammo på 77års dagen.
Hem igen och denna gång var jag no hemma i en timme eller två innan jag styrde kosan mot O'Learys var Frida och Sarah var. Alla tre var vi lika "slut i luvo" och skrattade åt det mesta. Bra kväll!

Eftersom att högstadiekompisen inte svarade på mejlet jag skickade så blir det nog till att krypa ner under täcket trots att jag gärna skulle ha traskat över för att fortsätta prata. Hjärtat kommer väl så småning om hit i alla fall så kanske lika bra att jag stannar hemma..
Filmtime!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar