11 februari 2011

Några sanningar

■ Teaterresor är bra för kropp och själ! Igår njöt själen av solsken, vänskap, hög musik, skratt och obligatoriska nina-elin-foton. Kroppen njöt i alla fall för stunden av hamburgare, godis och glass.
■ "Ängland" är en.. speciell men sevärd teater.
■ Dagisjobb = Verklighetsflykt för ett antal timmar om dagen. När man är där glömmer man lätt att det finns borden och måsten utanför dagisväggarna, man bara flyter runt i nån barnslig dimma utan att bry sig om annat.
■ Hittar man nån som tycker om en fast man vissa dagar är sur och bitter på allt, andra dagar söndrar saker och däremellan är lite småknäpp så är man lycklig. Jag är lycklig.
■ Det är näst intill omöjligt att fara till O'Learys "en liten stund". Stunderna där blir så långa, sovtimmarna under natten så få och dagen efter så tröttsam. Men oftast är det värt att vara lite trött. Imorgon kommer jag vara trött. Men det var en trevlig jazzkväll så det är okej.
■ Ibland blir jag lite rädd för mina egna tankar och handlingar. Kan man bli det?
■ Kommer man in i en rutin går saker lättare. Bryts rutinen går så mycket plötsligt fel.
■ Efter att man tvingat sig själv att småstäda varje dag i nästan en månad så kommer det naturligt. Nu mera får jag ångest om det är för stökigt i rummet när jag lägger mig på kvällen.
■ Helgen är fullspäckad av det ena och det andra.
■ Nu är det sovdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar