28 juni 2010

Dagar med belgaren

Några dagar med belgaren som gäst har gått och jag har insett att det är rätt tungt att vara en host family. Hela tiden ska man hitta på något, vara snäll och trevlig och finnas till hands. Tack och lov har bror och belgaren kommit bra överens så jag har kunna fly lite nu som då.
Första dagen han var här båtade vid ut till Mässkär("Sounds viking" var hans kommentar när han hörde namnet Mässkär) var vi traskade runt, drack kaffe och hade det bra en stund, vi hann också en sväng till stallet var både belgaren och V red samt så tog bror med belgaren på bastu + Netti-kväll.
Andra dagen var det midsommar som på traditionellt sätt firades i Fäboda med massor av folk, myggor, god mat och dryck. Lite väl mycket dryck kanske, för både mig och andra.. vilket jag fortfarande, liksom då, angstar en aning över. Inte över mitt eget intag utan andras.
Tredje dagen var en rätt långsam dag med mycket sömn och lite aktivitet. Vi spelade lite Kubb men det var det enda aktiva vi gjorde. Bastubad och solnedgångs tittas för grabbarna och sedan lite traditionellt umgås-med-släkten-dagen-efter-midsommaren
Idag har vi hälsat på farmor och farfar i Sonamo, belgaren har lärt mig reglerna till ett tärningsspel vi spelade i Denver och så har vi gjort ingenting en stund.
Imorgon är det sista dagen här och vi har inga planer alls. Rätt skönt egentligen. Något hittar vi väl på.

Och sådär på tal om något helt annat.
Jag har alltid tyckt att folk som säger något om att det är såååå bra att sova bredvid den man tycker om är lite småtöntiga. Men det är det. Att somna bredvid den man tycker om är underbart och att vakna bredvid honom är nästan bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar