19 juni 2010

Regn

Trots tre olika alarm snoozade jag en timme idag. Självdisciplinen lyser med sin frånvaro till och med mer än förut.
Idag har det varit den stor klädtvättar dagen. Alla smutsiga kläder från lägret har blivit rena idag. Hurra för det. Något som är ännu mera hurra är att jag lunchat med C idag. Lika underbart bra som alltid!
Tog lite för lång tid på mig innan jag släpade mig iväg till stallet vilket gjorde att jag inte hann undan regnet. Precis som jag satte mig på hästryggen började det droppa. Men jag hade bestämt mej för att jag skulle ut i skogen så ut i skogen for vi trots att både jag och hästen blev våta. Lite vatten har väl aldrig skadat någon och vi smälte ju inte.
En viss bartender vid en viss krog försökte, ikväll, locka dit mej genom att lova mig en gratis drink men osminkad och klädd i mjukiskläder som jag var avböjde jag till erbjudandet. Istället för gratisdrink blev det film kväll med V. Så Som I Himmelen, bra film!

Förövrigt, så här innan läggdags, kan jag konstatera att det inte alltid blir som man tänkt, planerat och bestämt sig för... men det betyder inte att det måste bli dåligt.

Gonatt

PS doften av regn, speciellt en sommarnatt, är ju bara helt underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar