17 juni 2010

Vid trötthet

Efter några dagar på läger kommer man alltid till den dagen då alla är trötta, bittra och inåtvända men alla försöker ändå sitt bästa att hålla humöret någorlunda uppe. Alla reagerar vi på olika sätt efter lite för många nätter med lite för lite sömn. Först blir dom flesta lite småfnissiga, plötsligt är allt bara jätteskoj men sen kommer man till punkten när alla blir olika. Själv vet jag att jag blir lätt sårad och tar åt mig av minsta lilla pik. Ingen behöver egentligen mena något illa men jag tar åt mig iaf. Under veckan i Pörkenäs var det två gånger när jag tog (lite väl) illa upp. Jag vet att jag tar överdrivet illa upp ibland men det bara blir så när jag är trött. Den ena gången rann det ut i sanden, var inget illa mena och personen vet nog inte om att jag tog illa upp och så får de lämna också. Whatever, jag var trött. Den andra gången vet personen om att jag tog illa upp trots att det nog inte var mening att såra. Men ett förlåt och en kram löste det problemet. Tror aldrig att jag sa att du är förlåten, men visst är du det.

Veckan vid Pörkenäs tog till sist slut. Trött kom jag hem och tog en nästa 4 timmar lång power nap. Hade tänkt sova mycket den här veckan men iaf dom två senaste nätterna har det inte gått så bra, har varit uppe waaay too long för att sova mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar