06 juni 2010

Verklighetsflykt

Kanske dags att catcha upp lite..
Mer eller mindre panerat så dog min blogg så länge jag var borta från Jeppis. Hade egentligen tid att skriva men gjorde det bara inte.

I Helsingfors njöt jag av livet! Jag träffade en uppie jag reste med, några alumni från Finland, en del möjliga uppies och världens snällaste och coolaste bibliotekarie. Jag spenderade två dagar på att prata om uwp för alla på World Village Festival som ville höra, vilket jag tycket var så otroligt kul så det är knappt sant. Spenderade ytterligare en och halv dag i Esbo hos kusinerna. Första dagen gjorde jag inget aktivt förrän mot kvällen när jag cyklade iväg mot Hagalund centrum.

Kusins mor: Du hittade fram utan problem
Jag: Jodå, det var inga problem.

Haha, such a lie! Det tog mig ca. 30min att cykla dit, 20 av dom minuterna hade jag egentligen ingen aning om var jag var. Hem kom jag på ca. 20 minuter och lade nog ner 10-12 minuter på att vara vilse.

Tågade vidare mot Åbo var jag spenderade några dagar hos bästa bror. Njöt av livet, spenderade mer pengar än vad jag egentligen har råd med, dansade natten lång med Elin, Sarah och hennes två studie kompisar, kollade film med bror, hade tårna full av skoskavsblåsor, drack öl med bror och hans jobbarkompisar och gick på promenad.

Sen var det bara att komma hem till Jeppis och verkligheten igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar