13 augusti 2011

Allt ordnar sig

Även den här gången verkar det mesta reda upp sig. Mor brukar säga att allt alltid ordnar sig på ett eller annat sätt, hon har nog rätt.
Fammo behöver jag inte oroa mig för mer och i Vörå börjar min lägenhet bli beboelig (förutom att det strular med elbolaget = jag har ingen el där).

Hade tänkt stanna på jobb vid dagis igår, men med facit i hand var det nog bra att Bettan skickade hem mig. Hann ett varv till sjukhuset och fick se Fammo en sista gång. Tårarna tog rätt snabbt slut och, som sagt, så fylldes jag med en enorm lättnad. Lättand över att hon slipper lida och lättnad över att jag slipper oroa mig.

Förde just ett lass med saker till Vörå. En halvful soffa. Ett köksbord jag lånar av Enbackas. En madrass som så småningom ska läggas i en säng.

På hemvägen plockade vi upp en liftare. Från Nykarleby till Jakobstad liftade en tjej med oss. Hon skulle på bröllop. Det ska jag också, jag ska servera igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar