07 augusti 2011

Bröllop

Ack dessa långa dagar, vilken hat kärlek jag har till dem. Jag gillar när det sker massor med saker, men jag blir ju så trött.

Igår började jag dagen (visserligen rätt sent) med att bila till Vasa med mor och far för att hälsa på Fammo på sjukhuset. På hemvägen körde vi via min lägenhet i Vörå och dumpade första lasset saker där och så via Pedros bar/restaurang i Nykabi var vi åt helt underbart god mat. Hann knappt hem innan jag och mor körde till stallet. Hem igen och så ut och träffa bästaste Erica innan hon sticker tillbaka till Sverige.

Idag var ridning först på programmet. Sen hem av och ann, vidare till hjärtats med lite blommor åt hans mor och så till JG var jag har varit servitris på ett bröllop.

Detta var det närmaste jag hittills kommit att vara på ett bröllop, men oj vad jag gillar det! En massa glada mänskor, ett super vackert brudpar det strålar lycka och kärlek om, en massa god mat och dryck, program, tal, levande musik och dans. Jag vill gå på fler bröllop!

Imorgon ska jag ut till Mässkär och jobba igen. Känns inte jättelockande. Väderprognosen lovar regn och dessutom har jag så svårt att ta mig därifrån om det blir värre med Fammo. Skulle helst befinna mig på fastlandet så jag har lätt att hoppa i en bil och ta mig till Vasa..

Nu natten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar