27 augusti 2011

Jordfästning

Då var det värsta över. Begravningen. Tänk, att Fammo fyllde hela kyrkan! Runt 300 personer kom för att hedra hennes minne och lägga blommor vid hennes kista. Vackert!
Att det tog länge är en annan sak och att herr präst flumma till talet vid jordfästningen och gjorde det till någon blandning av en flummpredikan och en undervisning är också en annan sak.

Om man kan använda "jag tycker om" och "begravning" i samma mening så så tycker jag om mindre begravningar men färre folk, men det är helt klart fint att se hur många som kommer för en enda person.

"Minnesstunden" vid Pavis med dom närmaste var bra! Jag åt mig äckligt mätt men oj, så gott det var! Blev en rätt snabbvisit till Melody sen. Jag blev utnämnd chaufför och höll mig till mitt vattenglas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar